Saturday, May 19, 2007

كيف يسعد انسان بصراخ الاخر

بسم الله
طول عمرى نفسى اصرخ.........نفسى اقول الى فىنفسى.......ياناس حسوا بيا........ياناس ارحمونى.........انا ايه؟ انا مين؟؟؟انا ولا حاجه......مجرد انسان روح خلقها ربنا روح حط فيها ربنا العذاب بسب الاخرين وبالاخرين لو انتصر ت لنفسىاحزن من اجل الاخر وليه انا قاسيه على الناس ولو ماعرفتش اخد حقى ليه الناس كدا جبارين انا عايزه ايه عايزها تبقى جنه اه عايزها تبقى جنه ومابين الجنه والدنيا عايش قلبى المسكين حزينه عايزه ابكى بس مش هلاقى حد يطبطب عليا مسكينه عايزه اصرخ ومين يفهم صراخى تعبت طول حياتى من تعبىولا حد فاهمنى ولا مصدقنى
مع انى كدا اتخلقت كدا ليس بيدى حيله فى نفسى احاسب قوىعلى الكلمه قبل ما ااقولها وان شالله اجى على نفسىاصل ممكن حد يفهمها غلط واقعد بقى ادافع عن نفسىلان حظى كداالناس يفهمونى غلط مع انى ماقصدش وتلاقينى انا افهم الناس بحسن نيه ويجى اللى يقولى ليه ما رديتيش دا كان يقصد يقول كذا وكذا وكذا اه ويبدا موال الالم ليه الناس كدا وانا عماله ااقول شكرا وتعبت نفسك واتارينى سازجه وعبيطه وضمير الناس ميت لا بيحس ولايشعر ليه الناس والاقربين اليك ما بيعملوش حساب للطيب والحساس ما بيفهموش انهم بيجرحوه بيموتوه لانهم مش حاسين بوجوده ولا عاملله حساب ما يعرفوش انه ممكن يدمر ويحرق من كتر تجاهل احاسيسه من كترالالام اللى حاسس بيها هو مين؟؟؟؟؟؟؟؟ شويه ويهدى ويقول الله يسامحهم والمسامح كريم بس امتى الدنيا تخلص؟؟؟؟؟؟؟ بس امتى الحياه تعدى بس امتى الجنه اشوفها وترتاح فيها حياتى

3 comments:

Anonymous said...

كل الكلام اللى قولتيه صح بحلوه ومره الناس فعلا بقت زى الوحوش لا يهمها الا نفسها وبس ولا تهتم بمشاعر الاخرين

وانا ارى ان مققوله ((عامل الناس كما تحب ان يعاملوك ))اصبحت غير نافعه هذه الايام ..وارى انها يجب ان تكون((عامل الناس كما يعاملوك))فالناس لا تحترم غير القوى سليط اللسان ذا اليد الباطشه

هنقول ايه ...الدنيا حالها مش بس اتغير لا دا اتقلب خالص
وعشان هى الدنيا لازم نعيشها زى ما هى مش زى ما احنا عايزين لانها لو كانت زى ما احنا عايزين هتبقى الجنه

ربنا يهدى الناس ويهدينا

Amr Ahmed said...

اممممممممممممممم
بداية سريعة

بس انا ممكن اقول ان حضرتك عليكي نسب خطأ
في الموضوع

مش لازم الانسان يتنازل عن حقه علطول
او ييجي علي نفسه علشان اسعادالاخرين

خصوصا لو كانوا مش هيقدروا ده

تحياتي

سكتم بكتم said...

لية بس كمية الكئابة والأكتئاب ده
خليكي فرفوشة ونعنوشة
وخدي الأمور ببساطة
الناس فهماكي غلط وأية يعني المهم حاولي أنت تفهمي نفسك صح

مبروك علي البداية وإنشاء الله متكونش النهاية